Kapin Bogi

fitness és személyi edző, életmódtanácsadó

Tippek, hogyan ne legyél mindig farkaséhes

2013. január 4. | Hitek / tévhitek | hozzászólás

Az egyik lány, aki jár az edzéseimre, egy érdekes problémával fordult hozzám.  Állandóan éhes szegénykém… Azt állítja, sokszor még étkezés után közvetlenül is úgy érzi, hogy azért még be tudna csúszni valami finomság. Egyszerűen egész nap éhes és sokszor korog a gyomra, ami kicsit zavarja is.

Éhség

Ez az éhségérzet nyilván amiatt is van, mert rendszeresen edz és ehhez sok energiára van szüksége, ennek ellenére nem a legjobb dolog folyamatosan éhesnek lenni. Kikérdeztem, mit eszik, mikor, mennyit és találtam 1-2 olyan tényezőt az étkezési szokásaiban, amik önmagában is éhséget okoznak. Na lássuk! :)

Ági elmesélte, hogy minden nap szokott rágózni, egy átlagos napon 4-5 rágót is megeszik. Nos, van egy rossz hírem: a rágózástól bizony éhesebbek leszünk.

Rágó

Ennek nagyon logikus magyarázata van: ha rágsz valamit, automatikusan beindul a szádban a nyáltermelés, azt az üzenetet küldve a gyomrodnak, hogy “hé, haver, mindjárt dolgod lesz, hiszen elkezdtem enni”. Az emésztést így elindítod, de mivel igazából nem is eszel semmit, csak a rágó hatására termelődő nyál kerül a gyomrodba, még éhesebb leszel.

Teljes kiőrlésű kenyerekAz is kiderült, hogy Ági kétnaponta péksütiket reggelizik, mert nincs ideje otthon leülni és lassan, komótosan megreggelizni, ezért munkába menet megáll a metróaluljáróban és bevásárol a gyönyörűnek kinéző péksüteményekből. Ez a szokása azon felül, hogy totál egészségtelen, még tovább növeli az éhségét, hiszen a péksütikben lévő fehér liszt és finomított cukor nem tartalmaz rostokat és valódi, értékes tápanyagokat, nagyon gyorsan felszívódnak és utána még jobban kopog a szemünk az éhségtől, mint előtte… Ehelyett én inkább azt tanácsolom, hogy magas rosttartalmú, teljes kiőrlésű gabonából készült pékárut válasszunk, amiben nincs cukor vagy csak minimális mennyiségben. Ha eszel gyümölcsöket és zöldségeket, bőven elég cukor kerül be a szervezetedbe, semmi szükséged nincs a fehér cukorra.

Végül beszéljünk egy kicsit a diétás üdítőitalokról… Na ezeknek aztán tényleg semmi értelmük nincs. A napi szintű fogyasztásukat kifejezetten nem ajánlom, mert tele vannak káros anyagokkal (színezékekkel, tartósítószerekkel, stb.) és az édesítőszerekről kimutatták, hogy növelhetik az étvágyat!

No diet coke!

És mivel a normál cukroktól eltérően a mesterséges édesítőszerek nem szolgáltatnak energiával, ott vagy, ahol a part szakad: ugyan nem vittél be cukrot a szervezetedbe, ami persze jó, mégis tök éhes vagy és még mérgezted is magad. Ha szomjas vagy, igyál vizet, Bogi fizet. :)

 

Kapcsolódó bejegyzések

Hozzászólások
REVOLUTION
Kapin Bogi - R-EVOLUTION edzés

Funkcionális köredzés minden korosztálynak. Nőknek és férfiaknak is!

Helyszín: Városmajor Park, Széll Kálmán tértől két percre

Időpont: Minden szombaton 11:00-12:00

további részletek itt »
MAGAMRÓL
Kapin Bogi

Kapin Bogi vagyok, leendő edződ! Hiszek benne, hogy bármilyen álom megvalósítható, csak megfelelő hozzáállás és jó szokások kellenek hozzá!

» tudj meg többet

facebook

hirdetés

támogatóim