Kapin Bogi

fitness és személyi edző, életmódtanácsadó

Interjú velem – avagy visszanyal a fagyi

2016. szeptember 25. | Életmód, Interjúk | hozzászólás

Kapin Bogi Virág GergelyMost kivételesen nem én kérdeztem, engem kérdeztek. :) Virág Gergely készített velem egy interjút az egészséges, tudatos életmóddal kapcsolatban és ezt szeretném megosztani veletek is. Gergely szeptember 27-én kedden előadást tart A kiválóság pszichológiája címen, ahol az interjúban említettekről is fog beszélni. Én ott leszek és a tréning után szeretettel várlak Titeket is egy kis beszélgetésre. Ha kérdésetek van vagy segítségre van szükségetek edzéssel, táplálkozással vagy egyéb életmóddal kapcsolatos témákban, ott megtaláltok. Gergelyről és a keddi előadásról több infót itt találtok. Ezúton is köszönöm szépen Gergelynek az interjút! Jó olvasgatást kívánok hozzá!

Virág Gergely:

Korábbi írásomban volt szó arról, hogyan változtassuk meg az egészséges életmódhoz kapcsolt meggyőződéseinket és hiedelmeinket azáltal, hogy olyanokat veszünk követendő példának, akik már magukénak tudják azt a fizikai, mentális állapotot, amire mi is vágyunk. Minél pontosabban le tudjuk másolni azon személyek gondolatait és cselekedeteit, akik már elérték, amit mi akarunk, annál könnyebben elérhetjük mi is ugyanazt az eredményt, ezzel akár több éves próbálkozást és kudarcok sorozatát spórolva meg magunknak.

Következzen egy rövid interjú Kapin Boglárkával, akivel a szeptember 27-i előadáson személyesen is lehetőségetek lesz találkozni. Itt feltehetitek kérdéseiteket Boginak, aki ezekre boldogan válaszol!

Mivel foglalkozol pontosan?

Edző vagyok. Saját testsúlyos, magas intenzitású intervallum edzéseket tartok, rendszerint a szabadban. Emellett Facebook oldalamon és blogomon keresztül próbálom átadni a tudásomat az embereknek és őket egy egészségesebb, aktívabb életmódra ösztönözni.

Mikor, hogy kezdted el?

2012-ben kezdtem órákat adni. Az egyetemen rájöttem, hogy nekem nem lesz elég az, ha angol tanár vagyok. Kell valami a tanítás mellé, ami a  sporthoz kapcsolódik és emberekkel kell foglalkozni. Elvégeztem az edzőképzést és azóta is lelkesen mozgok másokkal együtt. Ez is egyfajta tanítás, de mégis teljesen más élmény, mint angolt tanítani gyerekeknek. Nagyon szeretem.

Mi volt az a folyamat, plusz információ, impulzus, ami erre az útra vitt?

Mindig is szerettem sportolni és emberek között lenni, de éreztem, hogy nekem több kell annál, hogy én járjak el mások óráira. Én akartam segíteni, én akartam tanítani és utat mutatni másoknak. Nem azért, mert én mindent tudok vagy tökéletesnek gondolom magam, mert erről egyáltalán nincs szó, de azt nagyon élvezem, amikor a vendégeimmel együtt fejlődünk, együtt motiváljuk egymást.

Kapin Bogi

Kik a célközönséged, és miért pont ők?

Mindenki, aki szeretne megtanulni helyesen, edzőterem és fitneszeszközök nélkül mozogni. Életkor és nem nem számít. Az én óráimra olyan emberek járnak, akik készek keményen dolgozni azért, hogy jobbak legyenek a tegnapi önmaguknál. Akik szívósak, szeretnek mozogni és az egyensúlyra törekszenek. Jár hozzám gimnazista fiú, de középkorú nő is. Egy dolog a közös: a sport szeretete és a fejlődni akarás.

Úgy tudom, gyakran szokatlan időpontokban tartasz edzéseket. Hol és mikor vannak ezek?

Minden szombaton reggel 9-kor tartok egy csoportos edzést a Városmajor Parkban, ezen felül megbeszélés szerint szoktunk még mozgolódni a városban. Nyáron párszor sikerült összehozni a lezárt Szabadság hídon is edzéseket, aminek nagyon örültem. Imádom Budapestet és ezért különösen jó érzés volt a hídon mozogni, főleg hajnalban, amikor még csend és nyugalom volt. Sokaknak szokatlan, hogy mi néha hajnalban vagy éppen napnyugtakor edzünk, de az az igazság, hogy néha csak ekkor van időnk. Az aki, dolgozik, gyereket nevel, iskolába jár, az nem ér rá délben tornázgatni. A hozzám járók nagy része napközben elfoglalt, ahogy én is, ezért az edzés időpontja sokszor kitolódik. De nem baj, mi így is élvezzük és az a lényeg, hogy találjunk a mozgásra időt. 

Fotó: Emlékálmodó Photography

Fotó: Emlékálmodó Photography

Nyáron többször vezettél reggel hatkor edzéseket. Mikor ezeken a napokon hajnalban felébredtél, mi járt a fejedben? Mire gondoltál, ami segített kikelni az ágyból?

Én nem vagyok egy reggeli ember. Nagyon nehezemre esett felkelni. Csak magamért valószínűleg nem is keltem volna fel. De motivált az, hogy a csapatom akarta, mozogni akartak és ez az én kedvemet is meghozta. Nagyon jó érzés volt a felkelő nap fényeiben együtt mozdulni, ilyenkor óriási energiák szabadulnak fel. Az első 5-10 perc még nehéz, de utána nagyon nagy mosollyal az arcunkon szoktuk folytatni. Egy ilyen reggel után mindig szuper napjaim vannak, hiszen már bennem van a „megcsináltam” érzés. Tudom, hogy aznap már tettem valamit magamért, az egészségemért és ez megnyugtató gondolat.

Mit jelent számodra az egészséges életmód?

Röviden napi 7-8 óra alvás, rendszeres, tudatos étkezés és edzés és vízivás. Törekszem a természetességre, így kerülöm a tartósított, ízfokozóval és színezékkel felturbózott élelmiszereket, a cukros üdítőket és sok minden mást is. Hetente 3-4-szer edzem és szinte csak vizet iszom. Mindenben keresem az arany középutat és hiszem, hogy mértékkel mindent lehet.

Hogyan épül fel egy tipikus napod?

Hétköznap reggel fél 7 körül szoktam kelni, 7 magasságában reggelizem. A reggelit nagyon fontosnak tartom, anélkül soha egy tapodtat sem teszek. Megalapozza a napomat és energiával lát el, amire szükségem van. 8-kor kezdek el dolgozni a munkahelyemen, majd a reggeli szünetben, azaz fél 11 körül elfogyasztom a tízóraimat, ami általában gyümölcs, esetleg valami kis apróság (sajt, mandula, stb.). Majd ebédelek 1 óra magasságában, munka után pedig 5 órakor edzem vagy néha személyi edzést tartok. Utána egy fehérjében gazdag vacsorát eszem fél 7-7 körül. Ha esetleg nagyon megéhezem később, akkor még olyan 9 körül iszom egy bio barnarizsfehérjét, ami tele van fehérjével és teljesen elveszi az éhségérzetemet, anélkül, hogy ennék valamit. 11 környékén pedig lefekszem aludni. A hétvégéim kicsit másképp alakulnak általában. Legalább egyszer a szokásos edzésen kívül szoktam még sportolni. Nagyon szeretek wakeboardozni, ezért ha tehetem, elmegyek 1-2 órát wakeboardozni a barátaimmal. Ha nem wakeboard, akkor is valamilyen szabadtéri aktív programot szoktunk tervezni, például kirándulunk, gördeszkázunk, sétálgatunk, ilyesmi. Én azt gondolom, hogy minden nap kell valamennyit mozogni. Ez nem feltétlenül kell, hogy egy rendes edzés legyen persze, de valamilyen fizikai aktivitásra mindenkinek szüksége van.

Mi kell ahhoz, hogy azt érezd, ma is gondoskodtam arról, hogy egészséges legyek/maradjak?

Valamennyi mozgás (ez lehet egy rendes edzés vagy valami lazább, de aktív program), 5 étkezés (3 főétkezés és 2 kisebb: a tízórai és az uzsonna) és pihentető alvás.

Mi az a hajtóerő, ami arra késztet, hogy nap mint nap foglalkozz az egészségeddel?

Szeretnék nagyon sokáig fitt és egészséges maradni. Nem akarok orvosokhoz járni. Minőségi életet szeretnék. Nagymamaként is szeretnék futkározni az unokáimmal és utazgatni, sportolni.

Mik a terveid a következő egy évre nézve? Mik a tervek öt évre előre?

•                1 éves terv: egy könyvet szeretnék írni az egészséges életmód alapjairól.

•                5 éves terv: előadásokat fogok tartani, táborokat fogok szervezni és többet fogok írni, hogy több emberhez juthasson el az üzenet, amit közvetítek.

Hogyan érzed magad, amikor ezzel a tevékenységgel foglalkozol?

Ilyenkor vagyok igazán önmagam. Elégedettnek érzem magam, mert úgy érzem, hogy mások számára is hasznos munkát végzek.

Hogy érzik magukat a többiek, mikor együtt edzetek?

Néha utálnak. Néha fáj nekik. Néha elveszítik a lelkesedésüket, mert az eredmény nem instant. Az egészséges életmód, a sport egy hosszú távú befektetés és türelem kell hozzá. De többnyire mindenki vidáman és büszkén megy haza, a “megcsináltam” érzéssel feltüzelve. És ez hozza vissza őket a következő edzésre is.

 

 


Notice: wpdb::prepare helytelenül került meghívásra. The query does not contain the correct number of placeholders (11) for the number of arguments passed (12). További információk a WordPress hibakeresés oldalon. (Ez az üzenet a 4.8.3 verzióban került hozzáadásra.) in /home/gotitkonzi/web/kapinbogi/wp-includes/functions.php on line 3290

Kapcsolódó bejegyzések

Hozzászólások
REVOLUTION
Kapin Bogi - R-EVOLUTION edzés

Funkcionális köredzés minden korosztálynak. Nőknek és férfiaknak is!

Helyszín: Városmajor Park, Széll Kálmán tértől két percre

Időpont: Minden szombaton 11:00-12:00

további részletek itt »
MAGAMRÓL
Kapin Bogi

Kapin Bogi vagyok, leendő edződ! Hiszek benne, hogy bármilyen álom megvalósítható, csak megfelelő hozzáállás és jó szokások kellenek hozzá!

» tudj meg többet

facebook

hirdetés

támogatóim